Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to chodilo v dětském domově a v mém životě 1974-2010 díl 5.

Myslel jsem si že vazba je něco strašného, jak jsem se mýlil, na vazbě jsem měl klid. Paní Strejcová mě opět přivítala u sebe doma.Byl jsem raději v pokojíku, nevycházel jsem ven, bál jsem se lidí.  Paní Strejcová je věřící člověk, v minulosti  byla disidentkou a  k vůli své víře byla vyhozena z práce kterou měla moc ráda.Pracovala jako vychovatelka dívek  na zdravotní škole ( na intru ).

Starala se příkladně o holky, ale o vánocích s nima udělala besídku na téma narození Pána Ježíše Krista. Byla udána na veřejné bezpečnosti a na konec vyhozena, musela jít uklízet do hospody záchody. Paní Strejcová ráda zpívá a zpívat opravdu umí. Je ředitelkou kůru v kostele v Opatovicích. Pomalu ale jistě mě začalo růst sebevědomí, říkal jsem si " že přeci jenom jsem k něčemu platný ". Snažil jsem se pomáhat paní Strejcové jak jen to šlo ale stále více jsem chtěl i dívku která by mě měla ráda. Nevím proč ale žádná mě nechtěla. Možná proto že jsem se moc snažil. Začal jsem i se svým kamarádem docházet na japonské  bojové umění aikido. Chtěl jsem se umět bránit  a  už jsem nechtěl aby mě někdo mlátil. S paní Strejcovou jsem chodil každou neděli do kostela zpívat, přiznám se že můj zpěv byl hrozný, raději jsem zpíval potichu abych jim to nekazil. Paní Strejcová mě seznámila z lidma co něco dokázaly, například s Petrem, už nevím jaké  bylo jeho přijmení ale zpíval i v národním divadle. Nebo jsem díky ní poznal plno disidentů kteří byly u zrodu převratu v roce 1989. Byli to krásné časy kdy mě téměř nic nechybělo. Jen jsem toužil po lásce ale láska se mě vyhýbala. Nejsem žádný krasavec, jsem průměrný človíček který tenkrát neměl dívce co nabídnout. No nevím ale zdálo se mi že ženy chtějí grázla, muže aby ho mohly přetvořit, nechápal jsem to. Říkal jsem si " proč žijí z grázlami kteří jim ubližují, já bych je na rukou nosil ". V té době se začaly objevovat i  lidé kteří nenávidí cigány. Nechápal jsem to, jak můžou nenávidět  člověka  kterého ani neznají, Tenkrát  poslouchaly skupinu Orlík. Víte, moc jsem tomu nerozuměl proč si říkají bílá rasa, vždyť někteří byli tmaví jako já. Byla sranda je vidět jak mají holé lebky ale obočí bylo tmavé. Litoval jsem je,  jak mohou tak nenávidět, kde se bere taková nenávist v jejich srdcích, paní Strejcová která zažila válku, ktrerá zažila zavírání disidentů a která je tak  moudrá, tak ani ona to nechápala. Jak to už bývá tak i já měl brzi vyletět z hnízda. Paní Strejcová mě zařídila sociální byt v Hradci Králové, už jsem se těšil jak se konečně osamostatním ale zároveň jsem byl smutný že budu muset opustit tohot mého anděla. Zažil jsem s paní Strejcovou plno radostí i starostí. Starala se o mě jako mámá, naučila mě jak být poctivý, naučila mě co znamená být plnohodnotným člověkem, naučila mě milovat lidi a naučila mě jak se radovat a jak se smát.

Autor: Luboš Hero | úterý 1.6.2010 10:00 | karma článku: 15,76 | přečteno: 1124x
  • Další články autora
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rakety ATACMS spásu samy nepřinesou, Rusy na Ukrajině si ale najdou všude

29. dubna 2024  18:29

Jedna z položek nové mnohamiliardové vojenské pomoci Ukrajině, kterou po měsících průtahů schválil...

Do osmi let zanikne 300 tisíc pracovních míst, horuje Jurečka za rekvalifikace

29. dubna 2024  18:13

V příštích sedmi až osmi letech zanikne v Česku 300 tisíc pracovních pozic a milion pozic kvůli...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  18:10

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x